Nuttige technologie voor de schoonheids- en esthetische industrie?
Waarom zijn stemassistenten voor schoonheid een behoorlijk nuttige technologie geworden voor de schoonheids- en esthetische industrie?
Het gebruik van een stemassistent zoals Siri, Alexa of Google Home kan je leven stukken gemakkelijker maken. Terwijl je aan het ontbijten bent, vraag je aan je stemassistent hoe je agenda er voor vandaag eruitziet, wat voor weer het wordt en of je favoriete nummer afgespeeld kan worden. Dat lijkt misschien niks, maar als je al die kleine dingetjes bij elkaar optelt, maakt het je leven veel gemakkelijker en efficiënter. Verschillende industrieën hebben de stemassistent inmiddels omarmd. De schoonheidsindustrie is er daar één van en in dit artikel kijken we waarom.
Een stemassistent in het dagelijks leven
Om te begrijpen waarom de schoonheidsindustrie de stemassistent heeft omarmd, is het belangrijk om een helder beeld te hebben van wat een stemassistent voor je kan doen. Stel dat je ’s ochtends in de krant leest dat er die avond een belangrijke voetbalwedstrijd wordt gespeeld, waardoor je zin krijgt om een sportweddenschap af te sluiten.
Vervolgens vraag je laat je je stemassistent antwoord geven op alle vragen die je keuze kunnen beïnvloeden. Denk daarbij aan informatie over wie in de laatste tien wedstrijden het vaakst gewonnen heeft, welke spelers er fit of juist geblesseerd zijn en welke website de beste quotaties heeft. Als je alles hebt doorgenomen, kan je je stemassistent zelfs vragen om naar bet777.be te gaan en daar je weddenschap te plaatsen. Deze aanpak is aanzienlijk sneller en efficiënter dan wanneer je zelf alles moet uitzoeken.
Je eigen visagist
Een stemassistent kan dingen dus een stuk gemakkelijker maken, zo ook het aanbrengen van make-up. Ieder merk en ieder product heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing en daarom laat de schoonheidsindustrie stemassistenten tips geven over hoe je hun producten het beste tot hun recht komen. Dat is veel gemakkelijker dan wanneer je het zelf moet uitzoeken!
Het voordeel daarvan is dat je als consument veel sneller tevreden bent over een product, waardoor de kans groter is dat je het nog een keer zal kopen of meer producten van hetzelfde merk zal kopen. Met de hulp van een stemassistent bereik je resultaten die je zelf niet voor mogelijk had gehouden, waardoor je je sneller aan een merk zal binden.
Een verkoopster in je huis
Een andere reden waarom schoonheidsmerken een stemassistent gebruiken is om meer producten aan te kunnen prijzen. Stel dat je een oogschaduwpalet hebt gekocht en aan de stemassistent vraagt hoe je die het beste kan gebruiken om jezelf op te maken voor een feestje. Dan is het voor het bedrijf gemakkelijk om te zeggen dat je het beste resultaat krijgt door ook de mascara, foundation en lipstick uit dezelfde lijn te gebruiken.
De meeste stemassistent apps van schoonheidsmerken hebben ook een functie waarbij je deze spullen meteen aan je digitale winkelmandje kan toevoegen. Terwijl je nog voor de spiegel staat worden je nieuwe make-up spullen al afgerekend, ingepakt en verzonden.
Stemassistenten zijn dus vooral een nuttige technologie geworden voor de schoonheids- en esthetische industrie omdat ze de mogelijkheid bieden om producten aan te prijzen en meteen te verkopen. Daarnaast weet een merk ook meteen dat de producten goed gebruikt worden, waardoor klanten meer tevreden zullen zijn en vaker terug zullen komen.